Sala de premsa

19/10/2011
Els expedients de l’Ajuntament de València es tramitaran utilitzant certificats digitals emesos per l’ACCV

Els regidors i funcionaris de l’Ajuntament de València han finalitzat un curs de formació per a conéixer com hauran de treballar a partir d’ara utilitzant firma electrònica. Es tracta d’un avanç tecnològic en què ha estat treballant l’Ajuntament durant anys i el seu principal objectiu serà reduir costos econòmics.

Des de l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) s’emeten els certificats reconeguts d’empleat públic que utilitzarà el personal de l’Ajuntament per a emetre la seua firma electrònica. Són una peça clau en el nou sistema ja que permeten assegurar la identitat del funcionari, la integritat de la informació involucrada en el procés i garantir la seguretat del tràmit administratiu.

La intenció de l’Ajuntament és ser més àgil, eficient i que s’estalvien costos. Inclús, els funcionaris podran intercanviar els expedients entre Administracions via internet i sense necessitat d’imprimir els documents. Fins ara era els processos administratius es prolongaven durant mesos amb enviaments d’expedients, anàlisi, firmes i devolució. Un gasto en missatgeria i esforç que ara s’estalviarà amb un simple enviament i devolució d’un correu electrònic. S’espera obtindre més rapidesa i més efectivitat.

Amb este avanç, l’Ajuntament serà més transparent i accessible per a tots els ciutadans. Tot este procés administratiu passarà per una nova ordenança municipal que ja s’està redactant i estarà en funcionament abans de que finalitze l’any. Està previst que en uns mesos els ciutadans no tinguen  necessitat de passar per l’Ajuntament i que s’estalvien les cues en l’edifici Consistorial.

Ón solicitar-ho

Troba el teu Pun de Registre més proper:

Puntos de registro
Localitzar per mapa

Contacta amb nosaltres