Sala de premsa

21/06/2011
Renovació de certificats digitals d’entitat i empleat públic

Després de la constitució de les noves corporacions municipals, després de les eleccions municipals i autonòmiques del passat 22 de maig, estan sorgint dubtes sobre els certificats digitals entre els nostres usuaris, en concret, sobre la vigència dels emesos als anteriors titulars i la sol·licitud de certificats digitals per a les persones que s’incorporen. 

Els tipus de certificats afectats són els d’entitat i els d’empleat públic ja que el seu titular, una persona física, a través d’ells s’identifica en Internet, respectivament, com a representant o administrador d’una entitat o com a funcionari públic en l’exercici d’una determinada competència.

En primer lloc cal destacar que quan una persona cessa en un càrrec o canvia de càrrec el certificat digital que li identificava deixa de ser vigent i ha de ser revocat. Per este motiu és molt important sol·licitar la revocació d’estos certificats digitals a través d’un Punt de Registre d’Usuari (http://www.accv.es/va/ciutadans/punts-de-registre-dusuari/) o enviant un correu al compte gestioncerts@accv.es indicant les dades d’identificació del titular.

Esta sol·licitud de revocació pot portar-la a cap qualsevol persona que conega la situació, no sent necessari que es persone el titular. En eixe cas des de l’ACCV es faran les comprovacions necessàries abans de la revocació (per exemple en el cas d’un certificat d’entitat d’un Alcalde es verificarà el seu cessament).

Posteriorment la sol·licitud de certificats per als nous càrrecs s’ha de dur a terme segons el procediment habitual i que detallem en els enllaços a continuació:

- Si és un certificat reconegut d’entitat: http://www.accv.es/va/administracio-publica/certificats/dentitat/

- Si és un certificat reconegut d’empleat públic: http://www.accv.es/va/administracio-publica/certificats/dempleat-public/

Per a l’emissió del nou certificat, tant d’entitat com d’empleat públic, no es pot reutilitzar la targeta criptogràfica anterior i s’ha de pagar el preu corresponent a la nova targeta. Pot consultar-ho en http://www.accv.es/va/ciutadans/productes-i-servicis/.

En canvi, no hi ha cap problema a continuar utilitzant el lector de targeta criptogràfica adquirit amb anterioritat.

Finalment, quan reben la nova targeta criptogràfica han de tindre en compte que en l’actualitat facilitem targetes del fabricant G&D i haurà d’instal·lar els drivers corresponents en l’ordinador en què es vaja a utilitzar. En la guia a continuació pot consultar com fer-ho: http://www.accv.es/fileadmin/Arxius/manuals_ajuda/guia-tarjeta-gyd.gyd.pdf.

En cas de necessitar ajuda pot contactar amb nosaltres a través del formulari d’atenció a l'usuari (http://www.accv.es/va/contacte) o del telèfon 902 482 481.

Ón solicitar-ho

Troba el teu Pun de Registre més proper:

Puntos de registro
Localitzar per mapa

Contacta amb nosaltres