Administració pública

Empleat públic

Garanteix la identitat d’una persona física, vinculada a una Administració Pública, en l’exercici de les seues competències professionals.

Obtingues el certificat d’empleat públic

Per a accedir a la plataforma de sol·licitud Frontal Batch, el teu organisme ha d’estar donat d’alta i tindre un GESCO habilitat. Si no ho està, emplena el formulari d’alta i envia’l a gestioncerts@accv.es, perquè puguem donar-te accés.


Sol·licitar alta en el Frontal Batch

Obtingues el certificat d’empleat públic

Abans d’accedir al frontal, per favor, tingues present el següent


  • 1

    És només per a Gestors Corporatius (GESCO).

  • Has d’estar donat d’alta com a GESCO per a poder tindre accés. Es tracta d’un rol diferent d’Operador de Punt de Registre (PRU). Encara que una mateixa persona pot acumular els dos rols, se sol·liciten per separat.
  • 2

    Hauràs d’identificar-te amb el teu certificat.

  • El frontal només accepta certificats personals emesos per l’ACCV o DNIe. No reconeix els d’altres prestadors diferents.
  • 3

    Consulta el manual si tens cap dubte.

  • El manual té un índex amb les principals accions que pots fer en el frontal. Usa-ho per a anar directament als passos que necessites.

En què consisteix el certificat d’empleat públic

És una acreditació digital que pot usar-se per a identificar-se i expressar voluntat, consentiment o autoria de manera segura. Igual que ho faríem en el món real emprant la nostra signatura manuscrita i documents legals, però per mitjans electrònics.

En concret els certificats d’Empleat públic permeten identificar telemàticament a cada empleat d’un determinat organisme o entitat pública, en l’exercici de les seues competències professionals. És a dir, són certificats de persona física en el contingut de la qual figura, a més del nom, cognoms, NIF i correu-e del titular, l’organisme per al qual treballa i, opcionalment, el departament o unitat i el càrrec.

La seua validesa és de 3 anys.

Per a què serveix el certificat d’Empleat públic

Amb aquesta mena de certificats pots identificar-te i signar en el teu nom, com a empleat públic de l’organisme per al qual estigues treballant, per mitjans digitals.

No permeten actuar en nom de la persona jurídica que és l’organització. Per a això necessitaràs un certificat de Representant d’entitat.

Quins altres avantatges t’aporta?

  • Tramitar amb altres Administracions
  • Signar digitalment en l’exercici de les teues competències laborals
  • Assegurar les teues comunicacions electròniques

Qui pot sol·licitar aquest tipus de certificats

El certificat d’Empleat públic només es pot sol·licitar per un Gestor Corporatiu (GESCO) de l’organisme, a través de la nostra plataforma Frontal Batch.

Si el teu organisme no té un GESCO habilitat en aquest entorn, envia el formulari d’alta a gestioncerts@accv.es degudament emplenat i signat digitalment per un alt càrrec de l’Administració a la qual pertanys. Valida prèviament la signatura del document.

Un GESCO és una persona que nomena l’organisme perquè actue com a contacte enfront de nosaltres i tinga la possibilitat de sol·licitar noves emissions, renovacions i revocacions de certificats d’Empleat públic per a aqueix organisme.

Quin tipus de certificat pots sol·licitar

Els emetem en suport programari o en suport targeta. I si ho necessites, pots demanar tots dos.

Programari

  • Més econòmic i versàtil
  • Usa-ho també en tauletes i telèfons intel·ligents
  • Pots fer còpies del certificat
  • Genera signatura electrònica avançada

Targeta criptogràfica

  • Més segur
  • Protegida per un PIN i un PUK
  • Necessita lector de targetes
  • Només en ordinadors
  • El certificat no ix de la targeta
  • Genera signatura electrònica qualificada

Informació que podria ser útil

Aquestes són algunes de les preguntes més comunes que rebem. Si no trobes resposta al teu dubte, contacta’ns.

Quin cost té?

Escriu-nos a gestioncerts@accv.es per a conéixer el preu d’aquests certificats.

Puc actuar en nom del meu organisme amb aquest certificat?

No. Per a això tens el certificat de Representant d’entitat.

Vull sol·licitar aquest certificat. Què faig?

En primer lloc, el teu organisme ha d’estar donat d’alta en el nostre entorn de sol·licituds, Frontal Batch.

Per a això, has d’enviar degudament emplenat el formulari d’alta a gestioncerts@accv.es. El document ha d’anar signat digitalment, tant per un representant de l’organisme, com pel Gestor Corporatiu (GESCO).

Abans d’enviar l’alta, confirma que les signatures són vàlides. En cas contrari, la teua sol·licitud es desestimarà.

Ja tinc l’alta en el Frontal Batch. Com demane el certificat?

El teu GESCO s’ha d’identificar en el Frontal Batch amb el seu certificat personal de l’ACCV, o amb el seu DNI electrònic.

Té les diferents opcions de sol·licitud indicades en el manual de Frontal Batch.

En quin estat està la meua comanda de certificats d’Empleat públic?

El teu GESCO pot consultar l’estat de cada comanda identificant-se en el Frontal Batch amb el seu certificat personal de l’ACCV, o amb el seu DNI electrònic.

Un treballador amb certificat d’Empleat públic abandona la meua organització. Què faig amb el seu certificat?

El teu GESCO s’ha d’identificar en el Frontal Batch amb el seu certificat personal de l’ACCV, o amb el seu DNI electrònic.

Allí pot sol·licitar la revocació del certificat com s’explica en el manual de Frontal Batch.

M’arriba un correu-i indicant-me que falten dades en la meua sol·licitud.

Sempre que sol·licites certificats d’Empleat públic a emetre per l’ACCV en les seues instal·lacions, has de facilitar les dades dels titulars. Si reps aquest correu-e és perquè tens una sol·licitud on falten aquestes dades.

El teu GESCO pot completar aquestes dades identificant-se en el Frontal Batch amb el seu certificat personal de l’ACCV, o amb el seu DNI electrònic.