Fandango

Certifica el moment exacte en el qual has publicat el teu contingut en Internet

En què consisteix i per a què serveix

Fandango permet acreditar fefaentment el moment d’inici de la difusió pública d’una determinada informació, per exemple, informació de contractació com la del Perfil del Contractant d’un organisme o la publicació dels comptes anuals d’una mercantil, entre altres.

Aquest servei es presta en dues modalitats. En la primera se certifica únicament el moment de la publicació (la modalitat per defecte). En la segona, se certifica a més que el document no ha sigut modificat al llarg del temps des de la seua publicació (modalitat amb verificació).

Quins beneficis té per a tu?

  • Acredita la data de publicació d’un document
  • Comprova si el document publicat ha sigut, o no, modificat
  • Verifica si el document està accessible en l’adreça indicada

Com has de sol·licitar Fandango

  1. Accedeix al formulari d’alta

Hauràs d’identificar-te amb un certificat personal emés per l’ACCV o DNIe, per a accedir al formulari d’alta.

  1. Registra la teua sol·licitud

En el formulari hauràs d’introduir les teues dades, els de la teua entitat i aplicació, així com l’adreça IP i el port en el qual faràs les teues publicacions.

  1. Accepta el pressupost

Després de registrar l’alta, se t’enviarà per correu-e un pressupost pel servei sol·licitat. En resposta hauràs de retornar l’oferta signada digitalment a manera d’acceptació.

  1. Usa Fandango

Una vegada acceptes el pressupost, se t’assignarà el paquet de certificacions contractades, per a consumir segons necessites. Fandango esperarà rebre la URL exacta al document (HTML, PDF, DOC, ODT, etc) a certificar.

  1. Realitza el pagament

Després de rebre el paquet de certificacions, se t’enviarà la factura per aquest servei. Hauràs d’abonar l’import al número de compte indicat.

Si vols més informació de com has de sol·licitar o usar el servei, descarrega’t el nostre manual

DescarregaGAR MANUAL

Qui pot sol·licitar aquest servei

Organismes i entitats, públics o privats, que necessiten certificar el moment en què difonen les seues publicacions en Internet.

Per a sol·licitar Fandango hauràs d’identificar-te amb un certificat personal emés per l’ACCV o DNIe, en accedir al formulari d’alta.

Com has d’utilitzar Fandango

Per a donar d’alta una publicació, Fandango espera rebre la URL exacta al document (HTML, PDF, DOC, ODT, etc) a certificar.

En resposta, verificarà l’existència del document i generarà un certificat de publicació en format PDF. Aquest anirà signat electrònicament per l’ACCV, donant fe de l’existència d’aquest document en la URL facilitada, un dia i a una hora concretes.

Els certificats de publicació de l’ACCV incorporen el resum o *hash del document publicat. Aquest valor permet determinar en tot moment que el document no ha sigut modificat des que es va certificar la seua publicació.

Com aquesta comprovació no és senzilla de realitzar per a qualsevol persona, el Fandango compta a més amb la següent pàgina web: http://fandango.accv.es:8070/fandango/anonimo/certificats.html

Quins resultats podrà donar?

  • El document no ha sigut modificat.
  • El document ha sigut modificat.
  • El document no existeix en aquests moments en la seua ubicació original.

Quins tipus de certificacions de publicació ofereix Fandango

Existeixen dues modalitats diferents. Ambdues detecten si el contingut del document publicat ha sigut modificat.

01

Modalitat per defecte

Només certificarà el moment inicial d’una publicació.

02

Modalitat amb verificació

Inclou la modalitat per defecte, amb un valor afegit que consisteix a certificar a més que el document roman publicat al llarg del temps en la mateixa ubicació.

És important matisar que aquesta modalitat no consisteix en un sistema de monitoratge, sinó de comprovació. Sota aquesta modalitat *Fandango verifica amb una certa periodicitat que el document està accessible en l’adreça indicada i que no ha sigut modificat.

Informació que podria ser útil

Aquestes són algunes de les preguntes més comunes que rebem. Si no trobes resposta al teu dubte, contacta’ns.

Quin cost té?

El preu d’aquest servei varia en funció de la modalitat que tries. Escriu a gestioncerts@accv.es indicant les dades del teu organisme, així com el mòdul que desitges contractar i t’enviarem el pressupost ajustat al que cerques.

Com contracte el servei?

Escriu-nos des de la nostra secció de contacte o crida’ns indicant el teu interés pel servei. Hauràs d’indicar per a quina entitat vols contractar-ho i descriure breument l’entorn on s’emprarà. Així podrem estudiar el teu cas i assessorar-te, abans d’enviar-te la nostra oferta.

Quin certificat necessite?

Depén de la modalitat que tries, necessitaràs o bé un certificat personal, o bé un d’Aplicació/Segell d’òrgan, tots emesos per l’ACCV.

Com utilitze el servei?

Hi ha dues maneres d’accedir al servei, via Frontal Web o mitjançant Servei Web. I, depenent de la manera, el certificat digital a emprar per a identificar-se enfront de l’aplicació podrà ser d’un tipus o un altre. El Frontal Web permet a una persona física gestionar les seues publicacions a certificar des d’un WebGUI. Mentre que l’accés mitjançant Servei Web està pensat per a l’automatització de la gestió, de manera que la comunicació es done entre la pròpia aplicació client i Fandango.

Podré monitorar els canvis de la meua publicació?

No. Amb la modalitat de verificació, es comprovarà periòdicament que el document està situat en l’adreça indicada, i que no ha sigut modificat. Però no monitorarà el canvi.

He canviat la URL de la meua publicació. Què faig?

Si els documents a certificar canviaren d’ubicació (URL) per qualsevol motiu, primer s’hauria de donar de baixa la publicació, per a a continuació donar d’alta una nova amb la nova ubicació. D’aqueixa manera quedarien ben definits els períodes en què el document ha estat publicat en cada ubicació.