No personals (web)
Segell electrònic d’òrgan
Per a la identificació, signatura electrònica i, el xifratge de dades i comunicacions per part d’un òrgan administratiu.
En què consisteix i per a què serveix
Quan parlem de certificats de Segell d’òrgan ens referim a certificats que identificaran i ser emprats per una aplicació o desenvolupament informàtic d’actuacions administratives. Justament amb aqueixos propòsits que hem nomenat.
És a dir, igual que les persones ens identifiquem i signem electrònicament amb certificats digitals, els òrgans administratius també poden fer-ho.
S’expedeixen amb una validesa per 12 i 24 mesos.
Quins beneficis té per a tu?
- Autoria o voluntat d’una actuació administrativa
- Confidencialitat de la informació manejada per l’òrgan d’una Administració
- Identificació segura d’actes administratius per mitjà de sistemes informàtics
Com has de sol·licitar aquest certificat
- Accedeix a NPSC
Has d’accedir a l’àrea No Personal de Serveis de Certificació (NPSC), identificant-te amb un certificat digital acceptat per @firma. Si tens dubtes, pots verificar la validesa del teu certificat en la plataforma VALIDE.
- Dona’t d’alta
Si és la primera vegada que accedeixes, hauràs d’emplenar un formulari d’alta, aportant la documentació requerida, i esperar la nostra resposta. Si l’organisme ja està donat d’alta en NPSC i accedixes amb un certificat de representant, el sistema et donarà d’alta com a usuari automàticament, sense necessitat d’adjuntar documentació addicional. Si has accedit amb certificat de representant i l’organisme no està donat d’alta, només hauràs d’incloure el CIF en el formulari, sense necessitat d’adjuntar documentació que acredite els permisos d’usuari.
- Sol·licita el certificat
Emplena el formulari de sol·licitud amb les dades del certificat i accepta el pressupost (després de completar la sol·licitud, el rebràs per correu-e). Recorda que, si han passat més de 13 mesos des que es va aportar la documentació necessària, hauràs d’adjuntar-la de nou. No obstant això, si accedixes amb un certificat de representant, només se’t podrà sol·licitar el CIF de l’organisme i no serà necessari renovar la documentació d’usuari.
- Descàrrega el certificat
Quan la sol·licitud siga aprovada, t’enviarem una notificació per correu-e. A partir d’aquest moment, tant si has realitzat la sol·licitud del certificat, com si eres un usuari amb rol d’administrador, podràs accedir a NPSC i generar el certificat. Si ha caducat algun tipus de documentació o s’ha rebutjat la que hages pogut aportar en el punt anterior, hauràs d’adjuntar-la de nou abans de poder generar el certificat. Recorda que, si accedixes amb certificat de representant, no has d’aportar documentació d’usuari.
- Guarda una còpia del certificat
Guarda el fitxer descarregat en lloc segur. Recorda que el necessitaràs, juntament amb el PIN que hages introduït, cada vegada que desitges instal·lar el certificat. Per motius de seguretat, l’ACCV no té accés a cap d’ells, per la qual cosa la seua pèrdua, en cas que necessites instal·lar el certificat, suposarà una nova sol·licitud, assumint el cost.
- Instal·la el certificat
Una vegada generat, pots instal·lar el nou certificat allí on necessites. Com amb qualsevol altre certificat, segons el tipus de servidor i/o sistema, el procés pot ser diferent i queda a les teues mans.
- Realitza el pagament
Després de la generació del certificat, rebràs la factura amb la informació necessària per al seu abonament.
Si vols més informació de com obtindre un dels nostres certificats d’aplicació, consulta el manual
Qui pot sol·licitar aquest tipus de certificats
Només s’ofereixen a persones jurídiques públiques, no estant disponible la seua sol·licitud a particulars, ni empreses privades.
Per a la sol·licitud necessites un certificat digital personal acceptat per @firma que t’identifique.

Com s’utilitza el certificat de Segell d’òrgan
Recorda guardar una còpia de seguretat del certificat i claus criptogràfiques associades. Amb la descàrrega només tu tens aquest conjunt. I la seua pèrdua suposarà la sol·licitud d’un nou.
Quins beneficis té per a tu?
- Autoria o voluntat d’una actuació administrativa
- Confidencialitat de la informació manejada per l’òrgan d’una Administració
- Identificació segura d’actes administratius per mitjà de sistemes informàtics

Informació que podria ser útil
Aquestes són algunes de les preguntes més comunes que rebem. Si no trobes resposta al teu dubte, contacta’ns.
Quin cost té?
El preu d’aquest certificat varia en funció de si el demanes per 1, 2 o 3 anys.
El valor concret podràs veure’l en el pressupost que se t’enviarà durant el procés de sol·licitud. Si no pots esperar o necessites aquest valor abans, escriu a gestioncerts@accv.es amb les dades de la teua entitat i el certificat que vols, perquè t’informem.
Quant temps costa obtindre el certificat?
Com ja sabràs, el procés de sol·licitud requereix d’accions per part teua i per part nostra.
Per part nostra atenem les peticions per ordre d’entrada, sempre amb la major celeritat possible. Encara que no podem donar un termini exacte, si les teues respostes també són ràpides, pots obtindre el certificat des d’en unes hores fins a entorn a 72 hores habitualment.
En quin format descarregue el certificat?
Hi ha diferents maneres de descarregar el certificat, però el procés per defecte i que recomanem el descarrega en format .p12 (PKCS#12). Aquest és el format més habitual i acceptat.
Com renove el meu certificat?
La renovació consisteix realment en una nova sol·licitud amb les mateixes dades que el certificat que caducarà.
El certificat que caducarà no es revoca inicialment. Quan tingues descarregat el nou certificat que el substituïsca, hauràs de canviar-lo allí on el tingues instal·lat i, llavors, revocar l’antiga des de l’àrea per a la gestió de certificats no personals (NPSC).
No recorde el PIN del meu certificat. Què faig?
El PIN o contrasenya d’un certificat el defineix la persona que el descarrega just en aqueix moment.
Com a custòdia d’aqueix certificat només aqueixa persona hauria de conéixer aqueix PIN. Nosaltres no tenim en cap moment accés a ell i no podem ajudar a recuperar-lo. És una mesura de seguretat.
Si no recordes el PIN del teu certificat, no tens accés a ell i ho necessites, lamentem dir-te que només pots demanar un nou certificat des de zero i abonar el seu cost.
Com sé el número de sèrie del meu certificat?
El número de sèrie és una dada que obra en el certificat. Pots, per exemple, instal·lar el teu certificat en el magatzem del teu Sistema Operatiu i consultar-lo des d’ací. És la forma més senzilla.
Com saber si el meu certificat és tipus 4 o 8.
Els certificats de Segell d’òrgan que emetem són qualificats i de tipus 8.
He perdut el meu certificat o crec que s’ha vist compromés.
Hauràs de revocar-ho des de l’àrea per a la gestió de certificats no personals (*NPSC). Des d’aqueix moment el certificat queda anul·lat i ja no pot emprar-se.
Recorda que la revocació és irreversible. Una vegada revocat, cal demanar un certificat nou si necessites un actiu.