Certificat de Representant d'Entitat en targeta criptogràfica

Els certificats qualificats de representant d’entitat en targeta criptogràfica emesos per l’Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en targeta criptogràfica i estan subjectes a les condicions d’ús, limitacions i responsabilitats establides en les seues corresponents polítiques de certificació.

Són certificats que identifiquen a una persona física com a representant d’una persona jurídica. El representant ha de ser una persona física amb la capacitat legal d’actuar completament en nom d’aquesta entitat. La seua validesa és de 3 anys.


Es poden utilitzar, entre altres, per a:

  • La signatura electrònica.
  • El xifrat de documents.
  • Per a relacionar-se telemàticament amb les diferents administracions (seu electrònica de l’Agència Tributària, seu electrònica de la Seguretat Social, seu electrònica del Cadastre, etc.).

Per a obtindre el certificat de representant d’entitat en suport programari haurà de completar prèviament les següents accions:

  • Realitzar el pagament pel certificat.

  • Determinar i preparar la documentació a aportar.

  • Emplenar i enviar el formulari web de l’apartat Formalitzar una sol·licitud.

  • Validar el compte de correu-e que s’associa al titular del certificat.

  • Una vegada registrada la sol·licitud, l’ACCV revisarà la documentació aportada i verificarà la seua validesa.

    • El termini amb què compta l’ACCV per a verificar la documentació aportada i remetrà els dispositius adquirits a la direcció d’entrega indicada, junt amb la factura corresponent és d’entre 24 hores i 5 dies laborables, que es podran estendre, excepcionalment, fins als 30 dies naturals en períodes d’alta demanda d’aquest servei.
  • La targeta criptogràfica que rebrà el sol·licitant estarà buida i el titular del certificat haurà d’acudir al punt de registre d’usuari de la seua preferència per a que li emeten el certificat digital en el termini de 15 dies des de la seua recepció.

    • En el cas d’incompliment del termini, el certificat NO serà emés perquè no pot garantir la vigència dels poders de representació del titular i haurà d’iniciar el procés de sol·licitud de nou.

El titular del certificat haurà d’identificar-se al PRU mitjançant el seu:

  • DNI, NIE o passaport espanyol en vigor.

i aportar-li a l’operador/a del PRU (OPRU):

  • La targeta criptogràfica.
  • El sobre tancat que rebrà juntament amb la targeta.

Al PRU es realitzarà l’emissió presencial del certificat digital, què dura entre 5 i 10 minuts, a la seua targeta criptogràfica. Al finalitzar, en companyia de la targeta li facilitaran el contracte de certificació:

  • Haurà de llegir-ho i signar dues còpies, una per al titular i l’altra per a l’ACCV.
  • La còpia del titular contindrà el PIN i el PUK de la targeta criptogràfica.

Després de l’emissió del certificat al punt de registre d’usuari, serà necessari instal·lar la targeta criptogràfica als ordinadors on es desitge utilitzar el certificat. Per a açò s’ha d’acudir a l’apartat Instal·lar la targeta criptogràfica de forma automàtica i seguir els passos que s’indiquen a la pàgina segons l’ordre establit.

IMPORTANT: Al contracte de certificació, què li fou proporcionat al PRU, disposa del PIN i PUK de la seua targeta criptogràfica. En cas d’introduir tres vegades mal el PIN, el bloquejarà i el podrà desbloquejar mitjançant el PUK. Pot consultar com canviar i desbloquejar el PIN a l’apartat Gestionar el PIN de la targeta criptogràfica.

Li advertim que si introduïx tres vegades mal el PUK la targeta, aquesta quedarà inutilitzada i haurà de sol·licitar una nova.


La renovació d’un certificat digital d’aquestes característiques suposa la sol·licitud i abonament d’un nou.



Pot consultar el preu del certificat en el seu corresponent imprés de pagament. També ho pot consultar a la botiga virtual després d’emplenar el formulari de la sol·licitud en l’apartat Formalitzar una sol·licitud.


Per a realitzar el pagament del mateix té dues opcions:

  • Mitjançant TRANSFERÈNCIA, emplenant l’imprés de pagament i aportant escanejat un justificant de pagament. També pot sol·licitar una oferta prèvia i aportar-la signada, a manera d’acceptació.
  • Mitjançant TARGETA DE CRÈDIT, a través de la botiga virtual de l’ACCV. La pàgina de la botiga virtual se li mostrarà després d’emplenar i enviar el formulari de la sol·licitud.


Llegisca amb atenció i complete el formulari web de sol·licitud. Tots els camps són OBLIGATORIS.

És MOLT IMPORTANT que ens facilite la informació sense errors donat que:

  • El nom, cognoms, NIF/CIF estaran impresos en la targeta criptogràfica.
  • El compte de correu electrònic i el telèfon són les vies que utilitzarem per a contactar amb vosté durant la tramitació del certificat digital.
  • Enviarem la targeta criptogràfica a la direcció postal que ens indique.

Contacte amb nosaltres si desitja obtindre més informació, mitjançant els telèfons 963 866 014, o a través del formulari web d’atenció a l’usuari.